Весић: Потписан уговор за куповину сто нових зглобних аутобуса

Назад на вести

21/10/2021

Весић: Потписан уговор за куповину сто нових зглобних аутобуса

 

Заменик градоначелника Београда Горан Весић присуствовао је потписивању уговора о испоруци сто нископодних зглобних аутобуса БМЦ с погоном на компримовани природни гас за потребе Градског саобраћајног предузећа „Београд”. Уговор вредан 34,2 милиона евра је у име овог предузећа потписао Радиша Момчиловић, директор ГСП „Београд” са представницима М.П.Н. Промет, S-Leasing d.o.o, Unicredit Leasing Srbija d.o.o, а догађају је присуствовао и градски секретар за јавни превоз Јовица Васиљевић.

Весић је рекао да је Град Београд данас купио стотину нових зглобних аутобуса са погоном на природни гас, чиме се наставља обнова возног парка ГСП-а. Он је подсетио да је пре две године купљено 244 аутобуса у једној години.

– Када томе додамо стотину нових аутобуса, то чини обнову од 344 за само две године, што се није десило у историји нашег превозника. Куповином ових зглобних аутобуса на природни гас почињемо да спроводимо нову стратегију, да до 2030. године на улици немамо ниједно дизел возило у јавном превозу. То значи да ћемо у наредних пет година купити још 500 аутобуса на природни гас и на тај начин ћемо потпуно обновити наш возни парк – истакао је Весић и додао да ће куповином ових аутобуса, од којих се првих 50 очекује крајем фебруара на улицама, потпуно бити замењени сви аутобуси у возном парку који имају еуро2 и еуро3 моторе.

Према његовим речима, то су мотори који највише загађују и нису еколошки.

– Куповином ових стотину аутобуса имаћемо у возном парку свега 50-ак аутобуса са еуро4 мотором, остали ће бити на гас, електрични или еуро5, еуро6, што је еколошки прихватљивије. Оног часа када заменимо ових стотину аутобуса, стећи ће се услов да добијемо од Уникредит банке поврат од десет одсто уговора на основу зелене линије коју смо од њих добили, што значи да ће ГСП добити назад преко три милиона евра. Тај новац ћемо искористити за куповину других аутобуса, односно за побољшање нашег возног парка – нагласио је Весић.

Како је рекао, на овај начин показујемо да водимо рачуна о животној средини и комфору грађана у возилима.

– Завршићемо у међувремену јавно-приватно партнерство за станице на гас које ће бити инсталиране у нашим погонима, што је предуслов да убудуће имамо само аутобусе на гас – указао је Весић.

Он је најавио да је Град донео одлуку да у наредних месец до месец и по дана распише тендер за куповину 80 нових тролејбуса, који ће бити испоручивани у траншама од по 20 годишње.

– Очекујемо да у наредних пет година потпуно заменимо све тролејбусе на територији града. Тражимо тролејбусе са аутономијом, који имају батерије, што значи да ће моћи да иду десетак километара без жице и пантографа. То ће нам омогућити да проширимо тролејбуске линије и да не морамо свуда да постављамо електричну инсталацију, што је потпуно ново за Београд – нагласио је Весић.

Када су трамваји у питању, председник Вучић је након састанка са потпредседником Борисовим рекао да ће део трамваја бити испоручен Србији захваљујући међудржавном споразуму, навео је Весић и додао да је у плану куповина 120 нових трамваја, која ће се реализовати у наредних пет година.

– У будућности нас чека проширење трамвајске мреже, 8. новембра ће бити усвојен План генералне регулације шинских система на територији града Београда, што подразумева нових 42,6 километара трамвајске мреже и продужење линије од Пожешке према Цераку, од Јурија Гагарина према Бежанијској коси и Лединама, од Богословије преко Аде Хује и новим мостом на леву обалу Дунава. С тим новим километрима трамвајских линија биће нам потребни и нови трамваји. Доћи ћемо у ситуацију да 2030. године, када буде завршена друга линија метроа, а прва линија 2028. године, у Београду имамо доминантан шински систем. То значи да ћемо имати метро, БГ воз и трамваје. Куповином аутобуса на гас и електричних аутобуса више нећемо имати ниједно дизел возило. Тиме ћемо пет или шест година после Париза постати један од малобројних европских градова који регулацијом јавног превоза чува животну средину – рекао је Весић.

Наш градски превоз ће бити додатно ојачан, имаћемо нова возила, добре услове рада, што је наш циљ, навео је Весић и истакао да је поносан што је дошло до тога да возачи из приватних превозника прелазе у ГСП.

– Наставићемо да јачамо градског превозника, јер без тога нема ни доброг јавног саобраћаја. Моја политика је да градски превоз у Београду буде снажан и „кичма” превоза, а да су остали помоћни део – навео је Весић.

Он је подсетио да приватним превозницима полако истиче уговор. Неки од њих ће остати, јер неће бити све замењено, али ће сви морати да испуне услов, а то је да имају аутобусе на гас.

– Према новом уговору, приватни превозници ће морати да имају оно што има ГСП, нове аутобусе, аутобусе на гас. Ко није спреман да улаже у то, не треба да се јавља на тендер – закључио је Весић.

Директор ГСП-а Радиша Момчиловић рекао је да набавка нових аутобуса за ГСП има велики значај, с обзиром на то да је још пре била планирана, али је због епидемије вируса корона пролонгирана.

– Захваљујем Горану Весићу који улаже напоре у развој ГСП-а и ствара нормалне околности за пословање нашег предузећа. Овом набавком створиће се услови да ГСП настави у том стилу и у наредном периоду, а што је још важније имаћемо и задовољне кориснике превоза – рекао је Момчиловић и додао да се заједничким напорима могу направити услови за добро функционисање ГСП-а.

ЛИНКОВИ